Zenuwen? Nee hoor.

15 Jun

Ik merk dat iedereen die de uitslag van de examens krijgt zenuwachtig is. Best logisch. Maar ik ben niet zenuwachtig. Ik ben zeker van mijn zaken, de cijfers zijn niet goed genoeg en dus ben ik niet geslaagd.  Ik ben eerder bang voor mijn mentor die morgen bij ons komt om te praten over hoe het nou verder moet. Ik weet wel hoe het verder moet want ik wil graag naar het vavo. Alleen ben ik bang dat de school (of eerder mijn mentor) daar niet aan mee wil werken. Ze hebben de afgelopen twee jaar toch al niet  hun best willen doen voor mij, dus zullen ze dat nu ook wel niet gaan doen. Waarschijnlijk ga ik een hele preek krijgen morgen dat ik geen motivatie had en niet genoeg mijn best heb gedaan. Die preken krijg ik al twee jaar lang, dus waarom ook niet morgen? Het punt is gewoon, dat die preken nergens op slaan. Mijn motivatie is er zeker wel sinds het begin van de vierde klas toen ik besloot welke opleiding ik wilde gaan doen en ik heb zeker weten wel mijn best gedaan. Terwijl klasgenoten tot ’s morgens vroeg te stappen gingen, ging ik ’s morgens vroeg mijn bed uit om te leren voor de examens.

Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren op mijn moeder aangezien zij weet hoe erg ik mijn best heb gedaan. Ik heb drie weken lang bijna elke dag geleerd. Misschien dat ik twee of drie dagen heb overgeslagen. Ook heb ik bijna geen boeken gelezen en heb ik die weken geen gameconsole aangeraakt terwijl ik stiekem wel een beetje gameverslaafd ben. Mijn laptop heb ik een week lang aan mijn moeder gegeven en die kreeg ik terug als ik kon aantonen dat ik op schema lag. Dus mijn moeder weet er alles van en gaat mijn  mentor zeker de waarheid vertellen als hij met zijn preek komt aanzetten.

Vandaag ben ik weer even naar de bibliotheek geweest. Ik heb nu alle tijd om te lezen en dat zal ik ook zeker doen. Mijn laptop kan ik nog steeds niet ophalen, dus ik zit eigenlijk niet meer achter de computer waardoor ik alle tijd heb voor andere bezigheden. Ik ben zelfs aan het borduren geweest! Ik was vergeten hoe ontspannend dat was en hoe leuk het eigenlijk is. Je ziet namelijk je vooruitgang waardoor je motivatie krijgt om het af te maken. Waar ik nu mee bezig ben is slechts een klein roosje, maar als ik mijn loon binnen heb denk ik een grote cityscape te gaan kopen van Londen o.i.d. Wat ik ook ga kopen als ik mijn loon krijg is een e-reader. Dat lijkt mij echt ideaal.

2 Reacties to “Zenuwen? Nee hoor.”

  1. Marlous 16 juni 2011 bij 14:43 #

    Wat relaxed dat je je nu geen zorgen hoeft te maken over dat VAVO gedoe. Gefeliciteerd!

  2. notimeforteaorlemonade 17 juni 2011 bij 09:05 #

    Dankjewel! Ik heb mij veel te veel zorgen gemaakt om niets.

Geef een reactie

