Mijn DZP lijst.

7 Jul

Jawel, hier is dan eindelijk mijn Day Zero lijst. Ik ga 101 dingen in 1001 dagen doen. Ik ben begonnen op 4 juli en dus moet ik de 101 dingen gedaan hebben voor 31 maart 2014. Dat duurt nog wel even. Ik hou alles bij in een schrift, maar ik zal zo nu en dan even vertellen hoe het ermee gaat hier op mijn blog. Lees verder voor mijn lijst met de uitleg erbij.

1. elke maand twee boeken lezen (0/33)
Ik ben echt gek op lezen. Maar omdat er zoveel andere dingen zijn kom ik bijna niet meer aan het lezen van boeken toe. Onlangs heb ik een e-reader gekocht en nu ben ik van plan om meer te gaan lezen. Dus voortaan de televisie en laptop uit en lekker een boek gaan lezen.
2. elke maand een film kijken (1/33)
Ik kwam er laatst achter dat mijn kennis van films zeer laag is. Ik kijk ze bijna nooit omdat ik ze al snel te lang vind duren. Geef mij maar een serie waarvan de aflevering drie kwartier duurt i.p.v. een film. Maar ik heb bedroevend weinig films gekeken en dat moet ik toch maar eens gaan veranderen.

3. elke maand tien berichten op mijn blog plaatsen (0/33)
Voordat ik No Time For Tea or Lemonade had, heb ik al vele andere blogs gehad. Het probleem was alleen dat ik te weinig berichten plaatste en de complete blog gewoon vergat of het hebben van een blog opgaf. Nu wil ik het niet gaan vergeten en ook zeker niet gaan opgeven en dus moet ik blijven posten.
4. elk kwartaal mijn laptop ordenen (0/11)
Ja, ik beken. Ik ben een enorme sloddervos en dat is zelfs terug te zien in mijn laptop. Allemaal bestanden en mappen die namen als ‘Blablabla’, ‘Nieuwe map’, ‘Tralalala’, ‘Ik ben vandaag zo vrolijk’ en ‘Rommel’ dragen. Op die manier kan ik dus nooit iets vinden als ik iets zoek. Daar moet toch echt wel verandering in komen.
5. elke week mijn kamer opruimen (0/143)
Ook dit doel heeft te maken met het feit dat ik een rommelkont ben. Ik zag een keer een aflevering van ‘Verslaafd aan verzamelen’ en ik schrok gewoon hoe vreselijk sommige mensen hun huis hadden. Op dat moment besloot ik dat het opruimen van mijn kamer ook maar in de lijst moet.
6. elke maand een bericht op mijn blog plaatsen over een gelezen boek of een gelezen film (0/33)
Ik weet niet waarom ik deze bij de lijst heb gedaan, maar ik vond dat ik dat gewoon moet doen. Ook zodat ik doel 1 en 2 ga volhouden.
7. een receptenschrift maken met minstens 50 recepten. (0/50)
Ik ben dit altijd al van plan om te gaan doen, maar ik kom er nooit aan toe. 
8. de complete 5000 question survey maken (0/5000)
En waarom? Omdat ik wil laten zien dat ik geen opgever ben. Nouja, dat ik wil veranderen van een opgever naar een volhouder. http://5000questionsur.livejournal.com/
9. een baantje vinden
En niet zomaar wat vakantiewerk. Ik wil een vast bijbaantje vinden.
10. de theorie voor het rijbewijs halen
Dat wil iedereen wel toch? Ik moet er alleen tijd voor zien te vinden om er mee te beginnen als ik eenmaal 18 ben.
11. de praktijk voor het rijbewijs halen
Ik ben een angsthaas en het lijkt mij tien keer niets om auto te gaan rijden. Dus het zal een wonder zijn als ik überhaupt ga beginnen met rijlessen. 
12. op kamers gaan
Ik wil zo graag op kamers. Ik ben toe aan een uitdaging en wil zien of ik zelfstandig genoeg ben om voor mijzelf te zorgen. En ik heb geen zin in die drie tot vier uren reistijd per dag. 
13. gaan picknicken
De laatste keer dat ik ging picknicken was toen ik nog een klein meisje was met witblond haar en roze schoentjes. En het lijkt mij gewoon leuk om een keer te gaan doen.
14. een camera kopen
Ik heb op dit moment wel een camera, maar die is eigenlijk van mijn ouders. En hij werkt niet optimaal omdat hij eigenlijk nooit goed wil opladen. En dus wil ik een eigen camera kopen. 
15. het kleingeld wat ik heb in de spaarpot doen
Ik heb altijd veel te veel kleingeld in mijn portemonnee en een lege spaarpot. Dus voortaan moet ik mijzelf dwingen om het geld daarin te doen. Ik vind het altijd zonde om geld in een spaarpot te doen omdat je het dan niet meer kunt gebruiken. Maar het is wel een goede manier om te sparen.
16. een cursus volgen
Ik mag dan straks wel beginnen met een nieuwe opleiding, maar het lijkt mij leuk om een kleine cursus ernaast te volgen. Al heb ik geen flauw idee welke cursus.
17. mijn propedeuse halen
18. een museum bezoeken
De laatst keer dat ik een museum bezocht was in Londen. Dat is nog maar een jaartje geleden, maar daarvoor was het al iets van vijf jaar geleden. En in Londen vond ik het wel helemaal geweldig, dus als er hier in Nederland nog leuke museums zijn, dan wil ik die een keertje bezoeken.
19. beginnen met yoga
Yoga lijkt mij een ontspannende bezigheid en misschien wordt mijn lichaam er ook nog wel lenig van. Maar ik moet wel even de tijd vinden om ermee te beginnen.
20. 100 dagen aaneengesloten in mijn dagboek schrijven (0/100)
Ik schrijf best vaak in mijn dagboek, maar dan maximaal twee keer per week. Het lijkt mij een hele uitdaging om een tijdje elke dag te schrijven.
21. een tattoo nemen
Ik wil al een tijdje een tattoo. En kleintje aan de binnenkant van mijn bovenarm. Of misschien ook wel mijn onderarm. Het wordt een citaat uit een songtekst, maar ik twijfel nog tussen drie verschillende. En als ik er eindelijk uit ben welke ik ga nemen, durf ik misschien niet want ik ben enorm bang voor naalden.
22. €1000,- op de spaarrekening hebben te staan (40/1000)
Ik ben niet goed in sparen. Het liefste geef ik meteen al mijn geld weer uit. Sterker nog, er staat nu maar €40,- op mijn spaarrekening. En dat is niet zo goed voor mijn toekomst.
23. tien keer een terrasje pakken (0/10)
Ik pak niet vaak een terrasje. Meestal neem ik zelf wel iets te drinken mee en zoek ik een bankje op. Maar eigenlijk is het wel zo leuk om een keer een terrasje te pakken.
24. 50 GB aan muziek bezitten (10,7/50)
Ooit had ik een collectie van 35 GB, totdat mijn pc crashte in de tijd dat ik nog geen externe harde schijf had. Sindsdien heb ik nooit meer dan 12 GB gehad. Maar ik wil gewoon meer meer meer. En het lijkt mij leuk om mijn muziekkennis uit te gaan breiden. 
25. privé
26. een horloge kopen
Zelf vind ik het altijd storend als mensen hun mobiel pakken terwijl ik met ze aan het praten ben. Maar ik merk dat ik dat zelf ook wel eens doe. Eigenlijk best wel vaak. Maar ik pak mijn mobiel, kijk hoe laat het is en dan stop ik hem weer terug. Maar toch lijkt dat mij storend voor andere mensen. Ik wil gewoon altijd de tijd weten, en dus moet ik maar een keer een horloge kopen. Er is alleen een probleempje. De meeste horloges vind ik niet mooi, en de horloges die ik wel mooi vind, die passen niet bij mij omdat ik van die dunne polsen heb. Dit word dus waarschijnlijk nog een hele zoektocht.
27. een borduurpakket kopen en maken
Ik wil een oude hobby weer oppakken. En de keuze is gevallen op borduren. Vroeger deed ik dat altijd samen met mijn tante, maar op een gegeven had ik er geen zin meer in. 
28. weer beginnen met tekenen
Ooit heb ik een keer al mijn tekeningen weggedaan en ben ik gestopt met tekeningen. Stiekem lijkt het mij wel leuk om weer te beginnen. Er staat alleen een eigenschap van mij in de weg. Mijn perfectionisme zorgt ervoor dat ik iets niet snel goed vind en er snel mee kap.
29. een tas kopen
De meeste meiden hebben heel veel tassen. Mijn enige tas is mijn rugtas die ik ook voor school gebruik. Het is geen lelijke grote tas, maar niet heel erg meisjes achtig. Dus ik wil een keer een tas vinden die ik leuk vind, maar geen rugtas is.
30. een kleurboek kopen en inkleuren
Gewoon, omdat het kan. En ik mij weer even een kind van acht jaar wil gaan voelen.
31. een blender kopen
Ik wil zo graag een blender hebben om smoothies te maken, maar als ik op het punt sta eentje te kopen, leg ik hem toch weer weg. Maar de volgende keer moet ik hem gewoon meenemen.
32. 50 keer mijn nagels lakken (0/50)
Ik ben gek op nagellak en gelakte nagels. Zelf doe ik er alleen helemaal niets aan. Normaal vind ik het zo’n gedoe en het mislukt altijd. Maar ik ga het gewoon vaker doen zodat ik goed kan oefenen.
33. mijn bureau netjes houden
En weer wil ik de sloddervos in mijzelf kwijt. Ik kan nooit iets vinden op mijn bureau en als ik met iets bezig ben, dan leiden alle dingen die om mij heen liggen mij af. Dus voortaan alles netjes in bakjes en in de prullenbak.
34. een interieur blog beginnen
Mijn grote stille liefde, de inrichting van huizen. Op mijn externe harde schijf staan echt meer dan 1000 afbeeldingen die met interieur te maken hebben. En misschien moet ik daar een keer iets mee doen.
35. een dag overal ja tegen zeggen
Dus ook als mijn moeder mij vraagt wanneer ik nou eindelijk een keer haar computer gaat ordenen of het onkruid tussen de tegels weg moet halen.
36. uitgebreid gaan ontbijten
Mijn ontbijt bestaat meestal uit een kom yoghurt met cruesli dat ik snel naar binnen werk omdat ik meestal snel moet. Ik heb nog nooit een uitgebreid ontbijt gehad, dus dat moet er toch ooit een keer van komen.
37. vijf nieuwe vrienden maken (0/5)
Een nieuwe studie, (zeer waarschijnlijk) een nieuwe woonplaats en dus zijn er ook nieuwe vrienden nodig. 
38. tien kaarten versturen met postcrossing (0/10)
Dat lijkt mij gewoon leuk om een keer te doen
39. tien boeken kopen (0/10)
Ik leen altijd boeken bij de bibliotheek of ik download ze voor mijn e-reader. Maar mijn boekenkast wil ook wel wat.
40. niet dronken worden
Dit klinkt misschien alsof ik normaal elke morgen wakker word met een enorme kater, maar het is juist het tegenovergestelde. Ik ben nog nooit dronken geweest, hooguit een beetje aangeschoten, maar nooit dronken. En dat wil ik ook niet. 
41. naar het buitenland
Ik kom niet zo vaak in het buitenland, maar wil dat wel doen.
42. een puzzelboekje voltooien
Ik ben gek op puzzelboekjes. Ik koop er heel veel, maar ik maak ze nooit af. Zonde van het geld dus. De volgende keer dat ik er eentje koop komt hij helemaal vol.
43. een ‘positief dagboek’ maken en 365 dagen bijhouden (0/365)
Ik ga van een notitieboekje een ‘positief dagboek’ maken. Elke dag krijgt een paar regels waar ik kort de positieve dingen van die dag op kan schrijven. Eens kijken of ik na 365 ook positiever in het leven zal staan.
44. een maand geen plastic tasjes aannemen (0/30)
Beter voor het milieu toch?
45. tien klassieke boeken lezen (0/10)
Oftewel, ik ga boeken lezen zoals Wuthering Heights etc.
46. een week niet zeuren of klagen (0/7)
Dit gaat een moeilijke taak worden. Ik klaag en zeur namelijk echt over alles. En dan echt alles.
47. mijn mail ordenen
Mijn inbox is een grote rotzooi. Er zijn geen mapjes waar bijvoorbeeld dingen van school of werk instaan. Nee, die mailtjes staan gewoon tussen alle nieuwsbrieven en andere nutteloze dingen. Gelukkig heeft mijn mail een zoekfunctie, maar het moet toch echt wel even een beetje netjes.
48. drie keer naar een concert of festival gaan (0/3)
49. in één dag een boek uitlezen van minimaal 270 pagina’s
Een dag niets anders doen dan thee drinken en een boek lezen. Lijkt me heerlijk.
50. beter worden met gitaar spelen
Anderhalf jaar geleden heb ik een akoestische gitaar gekocht. In het begin was ik er heel enthousiast mee bezig totdat ik erachter kwam dat ik alleen maar een paar standaard akkoorden kon spelen. Nog een maand daarna ben ik bezig geweest met het leren van de rest, maar ik bleef de moeilijke akkoorden maar vergeten. Toen gaf ik het op en bleef ik bij de makkelijke akkoorden. Maar daar heb ik geen gitaar voor gekocht. 
51. weer piano gaan spelen
Mijn keyboard staat nu al twee jaar in de kast beneden. Ik had er geen plek meer voor. Maar eigenlijk moet ik er gewoon plek voor gaan maken en weer beginnen met keyboard spelen.
52. een dag met de trein door Nederland reizen
53. het abc van films compleet maken (1/26)
54. het abc van boeken compleet maken (0/26)
55. een puzzel van minimaal 1000 stukjes maken
En dan ook echt helemaal maken. Meestal geef ik het op als ik na een tijdje zoeken een bepaald puzzelstukje niet kan vinden. 
56. uitzet gaan sparen
Omdat ik op kamers wil gaan, zal ik toch een aantal dingen moeten aanschaffen. En liever koop ik niet alles in 1 keer.
57. mijn agenda bijhouden
Ik heb een hele mooie agenda zelf gemaakt (kuch kuch), maar nu moet ik hem wel echt gaan gebruiken. Tot nu toe gaat het goed, maar dat moet ook zo blijven.
58. een nieuwe agenda maken
Als deze agenda die ik nu heb vol is, dan ga ik zelf weer een nieuwe maken. Het bevalt mij wel om zelf te kunnen bepalen hoeveel ruimte je ergens voor hebt.
59. een manicure nemen
60. een huisdier nemen
Ik heb vroeger nooit een huisdier gehad maar wilde dat altijd wel graag. Dus ook al zal het maar een goudvisje zijn, dan heb ik tenminste een huisdier.
61. een zelfhulpboek lezen
Ik wil wel eens kijken of zoiets echt zou helpen.
62. een taal leren
63. verliefd worden
Ik mag dan wel al 17 zijn, ik heb in mijn hele leven maar één serieus vriendje gehad, en dat ging na een halfjaar uit.Volgens mij moet daar eens wat verandering in gaan komen. Gelukkig heb ik 1001 dagen.
64. origami leren
Ik heb ooit een keer 50 kraanvogels gemaakt en dat vond ik erg leuk. Dus eigenlijk moet ik daarmee verder. 
65. een keer uit eten gaan
Dat doe ik eigenlijk niet zoveel, maar het is wel heel erg leuk.
66. mijn groene notitieboek vol gaan schrijven
Ik heb echt veel te veel notitieboekjes en die schrijf ik nooit helemaal vol. Maar mijn groene notitieboekje verdiend dat wel.
67. de complete bijbel lezen
68. tien keer iets nieuws gaan eten (0/10)
Ik ben altijd bang geweest voor de onbekende dingen, en dus ook voor onbekend eten. 
69. in m’n eentje een fietstocht gaan maken
Ik fiets heel veel en graag. Maar ik fiets wel altijd met een reden, dus ik maak niet zomaar even een fietstochtje in m’n eentje. Wel samen met mijn broer of met mijn ouders, maar nooit alleen. En eigenlijk moet ik dat eens gaan doen. En dan zonder te verdwalen. Ik heb namelijk een vreselijk richtingsgevoel.
70. drie parfums kopen (1/3)
Elk meisje heeft volgens mij wel meerdere parfums, maar ik heb er maar eentje. En eigenlijk vind ik die helemaal niet lekker.
71. tien keer iets leuks met mijn moeder doen (1/10)
Gewoon omdat mijn moeder dat verdiend.
72. een keer naar de kerk gaan
De laatste keer dat ik naar de kerk ging viel ik in slaap. Een begrafenis, een bruiloft of een doopdienst tellen niet mee.
73. een lay-out maken voor mijn blog en ook voor de interieurblog (0/2)
Ik wil een keer een originele lay-out hebben in plaats van alle standaard gratis dingen te gebruiken.
74. mijn externe harde schijf ordenen
Ook hier staan weer allemaal bestanden op met namen die het bestand niet omschrijven waardoor dingen onmogelijk zijn om te vinden.
75. mijn borsten laten opmeten
Dit zal een hele stap voor mij zijn. Ik ben nogal preuts, en heb liever niet dat mensen een bloot lichaamsdeel van mij zien. Ik vind het al tien keer niks om een bikini te dragen. En ik wil ook gewoon weten wat nou eigenlijk mijn cupmaat is.
76. een strandwandeling maken
77. 20 nagellakjes kopen (0/20)
Omdat ik er maar vier in bezit heb.
78. naar Londen
Met de werkweek van school was het zo geweldig in Londen. Die vijf dagen waren veel te kort.
79. een grote theedoos kopen thee gaan verzamelen
Ik ben echt gek op thee. Het liefste wil ik ooit alle smaakjes een keer hebben geproefd.
80. genezen van mijn fobie voor tandartsen
81. 20 keer een rokje of een jurkje dragen (0/20)
Ik ben een echt broekenmens. Er hangen wel jurkjes en rokjes in mijn kast, maar ik trek toch altijd weer een broek aan. 
82. een hele week voor 23:00 mijn bed in, en voor 08:00 mijn bed weer uit (0/7)
Ik ben benieuwd of mij dit gaat lukken. Het liefste ga ik rond 03:00 slapen, en rond 12:00 word ik het liefste weer wakker. 
83. mijn financiën bijhouden
Want ik heb echt geen flauw idee waar al mijn geld blijft.
84. vijf boeken van Nederlandse afkomst lezen (0/5)
Ik lees eigenlijk altijd Engelse boeken. Mijn algemene kennis van Nederlandse literatuur komt niet verder dan Tim Krabbé met het Gouden Ei. 
85. een spel uitspelen
Ik begin altijd heel enthousiast aan een nieuwe computerspel (of voor de playstation, of de nintendo ds) maar ik speel ze nooit uit. Waarom weet ik eigenlijk niet zo goed. Maar ik zal toch echt een keer iets moeten uitspelen.
86. een nieuwe bril kopen
Mijn huidige bril is nogal saai. En eigenlijk zit hij helemaal niet lekker terwijl de opticien hem al meerdere keren heeft versteld.
87. een gehele tv serie kijken
En dan niet eentje van maar 30 afleveringen. Ik heb Lost in gedachten.
88. vijf blauwe dingen kopen (1/5)
Ik koop nooit hele kleurrijke dingen. Meestal wit, zwart of een aardetint. Mijn leven kan wel wat meer kleur gebruiken😉
89. een complimentenboekje bijhouden
Als ik mij een keer down voel, kan ik het boekje erbij pakken en dan lees ik alle complimentjes die ik heb gekregen en voel ik mij misschien niet meer down.
90. 100 welgemeende complimenten geven (0/100)
Zelf vind ik het leuk complimentjes te krijgen, maar zelf geef ik ze te weinig.
91. een serie boeken lezen
De enige serie van boeken die ik ooit heb uitgelezen, dat zijn de Harry Potter boeken. Maar er zijn vast wel meer series die het lezen waard zijn.
92. mijn blog in categorieën opdelen
Omdat nu de enige categorie ‘uncategorized’ is.
93. een schrift vullen met 101 lijstjes.
Net zoals mijn vroegere liefde voor de boeken van Lena Lijstje.
94. een taart bakken
En dan niet een simpele appeltaart.
95. een gehele magnum eten
Die dingen zijn altijd zo enorm vet, maar heel erg lekker. Ik koop ze heel vaak, maar dan eet ik maar de helft op omdat ik dan al vol zit.
96. mijn oude slaapkamer opruimen
Mijn oude slaapkamer is een soort opbergplaats voor mij geworden. En ik durf te wedden dat meer dan de helft van alle spullen die er staat wel weg kunnen.
97. een hele dag geen woord zeggen
Dat zal een hele uitdaging worden, om 24 uur lang geen woord te zeggen.
98. html beter beheersen
99. in de bibliotheek blind een boek kiezen en die vervolgens gaan lezen
100. iets voor een goed doel doen
Ja, al is het maar iets kleins.
101. privé

2 Reacties to “Mijn DZP lijst.”

  1. Marlies 12 juli 2011 bij 13:55 #

    I love day zero, helaas heb ik het zelf ook nog niet afgemaakt. Je hebt een hele leuke en orginele lijst. Leuk!

  2. Lulu 3 augustus 2011 bij 11:13 #

    Originele lijst! Ik heb vroeger ook zo’n lijstjes schrift geprobeerd bij te houden, maar ik heb het al weer heel snel op gegeven ;p

Geef een reactie

