Mam, ik verveel me.

14 Jul

Als de zomervakantie was begonnen, dan verveelde ik mij al in de eerste week. Volgens mijn moeder kon ik dan enorm veel zeuren en dan ging ze mij allemaal kleine klusjes geven zodat ik weer even stil was. Ik ging soms op één dag wel drie keer naar de buurtsuper voor iets kleins. Of ik ging haar helpen met het schoonmaken in huis, of ik ging buiten het terras aanvegen. Met dat laatste kon ik soms wel uren bezig zijn omdat ik gek was op lieveheersbeestjes. En rond ons terras staat een grote heg waar die beestje altijd inzitten. Dus als ik er eentje zag, dan pakte ik dat kleine beestje op, begon er tegen te praten en zette hem daarna weer netjes terug in zijn omgeving.

Op dit moment verveel ik mij ook. Ik heb nu al zes weken vakantie en ik heb ontslag genomen van mijn werk. Dat ontslag nemen voelde als een hele opluchting, en dat is het nog steeds, maar ik heb gewoon helemaal niets meer te doen. En blijkbaar ga ik dan zeuren en vervelend worden waarop mijn moeder weer allemaal klusjes voor mij bedenkt.  Als het mooi weer is ruim ik rond het huis alles op en veeg ik het aan. Dit keer blijf ik niet stil staan om met elk lieveheersbeestje te praten, dus ben ik zo klaar met dat klusje. Ook help ik met de administratie van m’n vader zijn bedrijf en maak ik elke dag het eten klaar. Mijn moeder vind het heerlijk, want nu heeft zij lekker de tijd om even niets te doen. En ik vind het ook niet zo erg, want zo verveel ik mij minder. Ik ben trouwens wel druk op zoek naar werk, maar hier in de omgeving is gewoon echt helemaal niets. De enige baantjes die hier zijn, zijn in de bouw. En dat lijkt mij tien keer niets. Dan doe ik liever niets.

Onder de titel van de blog staat trouwens DAY ZERO PROJECT LIJST. Daar kun je mijn lijst zien, en die update ik zo nu en dan.

Geef een reactie

