Van die dagen dat je helemaal niets doet.

23 Jul

Ik heb het helemaal gehad met de vakantie. De eerste twee weken vond ik het heerlijk om vakantie te hebben, maar dat was ook omdat ik heel erg blij was dat de examens voorbij waren. Maar nu heeft het mij eigenlijk allemaal wel lang genoeg geduurd. Ik weet gewoon niet meer zo goed wat ik moet doen. En het weer maakt het er ook niet echt beter op want anders was ik lekker gaan fietsen. Maar nu voel ik mij ook zo nutteloos. Ik slaap, ik eet, ik lees een boek, ik kijk een film, ik eet, ik zit wat achter de computer, ik eet, ik kijk televisie en ik ga weer slapen. Ik wil eigenlijk wel allemaal dingen achter de computer gaan doen, maar als ik langer dan een uur aan het computeren ben krijg ik hoofdpijn. Zelfs met m’n bril op. Maar als ik televisie kijk of een film kijk, dan heb ik daar geen last van. Heel vreemd.

Deze dagen zullen waarschijnlijk nog vrolijk doorgaan tot het begin van september, want dan pas begin ik met een nieuwe opleiding. Maar dat duurt nog zo vreselijk lang. Heeft er iemand van jullie een idee (of liever: een paar ideeën) voor de rest van mijn vakantie? Ik wil mij niet meer zo nutteloos voelen. En ik heb ook nog steeds geen baantje gevonden. En ik ben ook bijna door mij boekenkast heen, dus boekentips zijn ook zeer welkom!

3 Reacties to “Van die dagen dat je helemaal niets doet.”

  1. Lauradenkt 25 juli 2011 bij 19:46 #

    Dit is de eerste vakantie waarin ik hier geen last van heb, eerder dat ik te weinig tijd heb dan teveel! Dat komt, omdat mijn agenda helemaal vol zit met afspraken met vrienden enzo. Dus dat kan ik je sowieso als tip geven: bijvoorbeeld afspreken met mensen die je al een tijd niet meer hebt gezien.
    En natuurlijk allerlei (oude) programma’s kijken. Houd zelf van programma’s over liefde, zoals: café de liefde, de klusjesmannen (gaat niet over liefde, maar is wel grappig), loverboys, ze is van mij (mannen die over vrouwen praten). Deze kun je allemaal vinden op uitzending gemist.
    Grenzeloos verliefd en vakantieliefdes vind ik ook leuk, die kun je vinden op net5.nl

    En natuurlijk films kijken en nieuwe gerechten uit proberen en winkelen.

    Oh en nu boekentips: honderd jaar eenzaamheid (gabriel garcia de marquez), extremely loud and incredibly close of everything is illuminated (jonathan safran foer), norwegian wood of kafka aan het strand (haruki murakami), de wereld van sofie of andere boeken (jostein gaarder) en Maus (graphic novel, deel 1 en 2, van Art Spiegelman).

    Hopelijk heb je hiermee op weg geholpen, ik heb in ieder geval mijn best gedaan haha😛

    • notimeforteaorlemonade 25 juli 2011 bij 23:48 #

      O wauw, dankjewel voor je lange reactie =)

      Echte liefdesprogramma’s zijn niet echt mijn ding. De klusjesmannen daarentegen zijn wel superleuk, maarja, dat is maar één avond in de week. Ik ben wel druk bezig om alle seizoenen van Lost en de Gilmore Girls te downloaden zodat ik daar mijn tijd aan kan besteden.

      Nieuwe gerechten uitproberen vind ik ook heerlijk, maar het verveeld mij nog al snel. Meer dan drie dagen per week heb ik daar geen zin in.

      Dankjewel voor je boekentips! Honderd jaar eenzaamheid heb ik nog niet gelezen, maar lijkt mij wel interessant. Ik heb bijna alle boeken van Jonathan Safran Foer en Haruki Murakami al gelezen. Murakami is echt mijn held. De wereld van Sofie, daar heb ik al meer dingen over gehoord dus ik geloof dat ik die maar eens moet gaan lezen.

  2. Renze 28 juli 2011 bij 11:17 #

    Als je voelt dat je nutteloos bezig bent, blijft dat gevoel ook overheersen. Je kan je ook bedenken dat je een tijd een pauze hebt gekregen van alles en dat je dan mag doen wat jíj wilt (hey, dat is ook zo!). En als ‘helemaal niets doen’ is wat jij wilt, dan is dat jouw keuze en die is niet slecht of goed, als het je maar rust in je hoofd geeft en ervoor zorgt dat je met goede moed aan je opleiding begint.

    Een paar tips: lees blogs en kijk wat die aan het doen zijn, doe iets geks wat je normaal niet zou doen, google op “alle series van dit jaar” en kijk welke je leuk genoeg lijken om te zien (nou, dat zijn er vast een hoop, dus succes…), vraag aan mensen wat zij allemaal doen (voor inspiratie), ga opzoek naar nieuwe muziek.

Geef een reactie

