Mijn liefde voor notitieboekjes.

9 Jan

Er is iets op deze planeet waar ik nooit genoeg van kan hebben (naast chocola en thee). Notitieboekjes! Als ik een leuk notitieboekje zie, koop ik het meestal direct. Ik weet ook niet helemaal waarom, maar ik moet ze dan gewoon hebben.

Als jong meisje wilde ik schrijfster worden. Ik schreef hele notitieboeken vol met allemaal verhalen die zogenaamd heel erg goed waren. Op mijn zesde verjaardag kreeg ik mijn eerste dagboek. Ik weet nog dat er hondjes op de voorkant stonden en dat de bladzijden geen lijntjes, maar wel gele stippen hadden. Jammer genoeg weet ik niet meer waar mijn eerste dagboek is. Volgens mijn moeder had ik hem wel helemaal volgeschreven. Na dat dagboek volgden er nog vele, en ook die werden volgeschreven. Sinds de middelbare school ben ik notitieboekjes gaan kopen in plaats van dagboeken met slotjes. Inmiddels heb ik bij mijn ouders thuis een hele bak vol met dagboeken.

Nog steeds houd ik een dagboek bij. En ik heb een boekje waar ik al mijn gelezen boeken in op schrijf, en eentje waar ik alle films en series die ik heb gekeken in noteer, een quote boekje en drie receptenboeken. En natuurlijk heb ik nog mijn allergrootste liefde: mijn agenda! Zonder mijn agenda zou ik hopeloos zijn. Voor 2011 had ik een weekagenda met vrolijke kleurtjes, maar nu ben ik overgestapt een simpele zwarte Moleskine waarin elke dag een bladzijde heeft. Want vorig jaar kwam ik altijd ruimte te kort. En wie houdt nou niet van Moleskine? Vooral niet als je ‘m al van plan was te kopen en hem dan opeens in de winkel ziet liggen met 50% korting.

Zijn er nog meer mensen met een liefde voor notitieboekjes? Of heb je andere dingen die je bijna meteen koopt wanneer je ze ziet?

5 Reacties to “Mijn liefde voor notitieboekjes.”

  1. Dina 9 januari 2012 bij 21:27 #

    Ik heb ook een hele verzameling notitieboekjes. Als kind had ik dat al. Een hele tijd vond ik het zonde om er in te schrijven, omdat ze dan niet meer ‘mooi’ zijn. Maar nu ik mijn eigen blog heb, klad ik ook al mijn notitieboekjes vol!

  2. wannabe 9 januari 2012 bij 23:32 #

    Ik heb ook enkele notitieblokjes, maar vind het zonde om erin te schrijven🙂

  3. Lauradenkt 10 januari 2012 bij 10:58 #

    Ja, ik heb er een aantal, maar ik vind het net als wannabe zonde om erin te schrijven😛 Maar mijn Moleskine-boekje gebruik ik wel, voor mijn blogideeën🙂

  4. Kelly 13 januari 2012 bij 07:00 #

    Daar heb ik ook last van. :p
    Maar ik schrijf er maar zelden in, ik koop de boekjes gewoon omdat ze er zo leuk inzien.
    Wel zijn ze handig om de aantal uren dat ik gewerkt heb om in te schrijven, of adressen van mijn stageplaatsen of belangrijke telefoon nummers. ;3 maar daar blijft het ook bij.

Geef een reactie

