Keuzes maken.

23 Jan

@weheartit

Waar ik slecht in ben? Keuzes maken. Ik kan het gewoon niet. Ik kan duizenden lijstjes maken met plus- en minpunten, maar ook dat helpt niet. Ik kan uren bellen met mijn moeder. Ze geeft prachtige adviezen, maar ze maakt mij eigenlijk alleen maar meer aan het twijfelen. En als ik dan met mijn schoonzus bel zegt ze ‘Je moet doen, wat je moet doen.’ En misschien moet ik vaker aan haar advies denken. Ik denk dat ik geen keuzes kan maken omdat ik teveel meningen van mensen erbij betrek waardoor ik niet meer aan mijn eigen belang denk.

Dus vanaf nu ga ik meer aan mezelf denken als ik keuzes maak. En nu wil ik niet egoïstisch worden, maar ik ben zelf ook nog wel een beetje belangrijk. Daarom laat ik voor de volgende periode een vak vallen waar ik nu al zenuwachtig van word als ik eraan denk. Dus dat is niet goed voor mij, dus ik doe het ook niet. Ik heb er wel lang over nagedacht, maar uiteindelijk heb ik toch een keuze kunnen maken.

Zijn jullie goed in keuzes maken?

5 Reacties to “Keuzes maken.”

  1. dinaboelhouwer 23 januari 2012 bij 20:37 #

    Je moet doen wat je wilt, wat je hart je zegt te doen.

  2. josianne 23 januari 2012 bij 20:52 #

    Ik kan uuuuuuren over iets nadenken en dan vaak ook nog hele kleine dingen waarvan ik achteraf denk: oh my god, hoe kan ik daar nou weer zo lang over nadenken? haha

    • notimeforteaorlemonade 23 januari 2012 bij 21:49 #

      Haha, dat heb ik ook. Als ik bijvoorbeeld in de bus zit (en dan midden tussen de uitgangen in), dan kan ik de hele rit nadenken over het feit of ik voor of achter uit ga stappen ;P

  3. Lisa 24 januari 2012 bij 22:00 #

    Good for you!🙂 Ik kan er zelf ook niets van, hoor. Over de simpelste dingen kan ik al uren wikken en wegen… en al ben ik egoïstisch, ik weet gewoon niet wat ik zelf wil😛

  4. Lauradenkt 26 januari 2012 bij 10:44 #

    Hmm, valt bij mij nog wel mee eigenlijk. Bij de grote dingen dan, bij de kleine dingen heb ik het soms wel🙂

Geef een reactie

