Het ochtendspitsmonster en de tentamenheksen.

21 Jan

@weheartit

Wat een dag. Wat een dag. En dat zeg ik al zo rond het middaguur. Het moet niet gekker worden. Ik moest vanochtend om half 9 een tentamen maken in Groningen. En nou was ik zo stom geweest om het weekend bij mijn ouders door te brengen. Maar gelukkig vond mijn vader het prima om mij vanochtend naar Groningen te brengen.

Dus vanochtend om 7 uur precies zaten we in de auto naar de sneeuw op de weg te kijken. Uiteindelijk zijn we vijf minuten later toch maar echt vertrokken. Normaal kan dit ritje in een halfuurtje worden gereden, maar we zagen op de televisie al dat het een horror ochtendspits zou worden dus vandaar dat we zo vroeg in de auto zaten. Na een tijdje kwamen we in een file van 10km terecht. Geweldig, en vooral omdat het al bijna 8 uur was. Het schoot maar niet op en we het aantal kilometers per uur bleef lager dan mijn loopsnelheid. Gelukkig kwam ik precies om half 9 de tentamenzaal binnenstormen en ik kon van start met mijn tentamen.

Het is bij ons zo dat na een tijdje die mensen in de zaal rondgaan met een namenlijst waar je vervolgens je krabbel op moet zetten. En dan controleren ze je studentenpas en dan mag je weer verder met je tentamen. Inmiddels ben je dan al helemaal vergeten waar je mee bezig was. Zo ook deze keer. Ik werd op mijn schouder getikt en ik schrik me kapot. Ik kijk om en ik kijk in het gezicht van een redelijk oude vrouw met lagen schmink op haar gezicht. Het was net een heks. Ik heb echt daadwerkelijk vijf minuten nodig gehad om dit te kunnen verwerken voordat ik weer met mijn tentamen verder moest.

Het zal mij niets verbazen als ik vannacht nachtmerries krijg over de ochtendspits. En dan zit niet mijn vader aan het stuur maar die heks van de tentamens. Dus als je iemand in Groningen hoort gillen vannacht, dan ben ik het.

Eén reactie to “Het ochtendspitsmonster en de tentamenheksen.”

  1. Lyanne 24 februari 2013 bij 21:11 #

    Heerlijk die files. Nederland is helemaal ontregelt als er ook maar 1 sneeuwvlokje valt..

Geef een reactie

